سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محمد نبی رودکی - نامزد نهمین دوره مجلس شورای اسلامی
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 11
کل بازدید : 30600
کل یادداشتها ها : 25
خبر مایه


< 1 2 3

آیت الله مهدوی کنی در پاسخ به این سئوال که با وجود اعلام فهرست جداگانه ازسوی جبهه پایداری آیا فرصتی برای پیوستن این گروه به جبهه متحد اصولگرایان باقی مانده است، گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که جبهه پایداری می تواند به جبهه متحد بپیوندد.

آیت الله مهدوی کنی در پاسخ به این سئوال که با وجود اعلام فهرست جداگانه ازسوی جبهه پایداری آیا فرصتی برای پیوستن این گروه به جبهه متحد اصولگرایان باقی مانده است، گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که جبهه پایداری می تواند به جبهه متحد بپیوندد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در ادامه افزود: ما هیچ وقت نا امید نمی شویم چرا که قرآن می فرماید: «لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ »

آیت الله مهدوی کنی همچنین نظرش را در خصوص فهرست جبهه متحد اصولگرایان اینگونه اظهار داشت: وقتی شورای مرکزی جبهه متحد این لیست را قبول کرده ما هم قبول می کنیم. رسم ما این است که کار جمعی را با نظر جمعی انجام دهیم و هیچ وقت نظر فردی نمی دهم.

رئیس مجلس خبرگان در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید نظر شما در باره تعدد فهرست های اصولگرایان و رقابت داخلی میان خانواده اصولگرایان چیست؟ گفت: هرکس از جبهه متحد اصولگرایان جدا شده کار بدی انجام داده است.

وی در خصوص اینکه آیا در این فرصت باقی مانده تا انتخابات امکان وحدت میان اصولگرایان است گفت: بله؛ ما با آغوش باز می پذیریم.


آیت الله مهدوی کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز دیروز در مراسم اولین یادواره شهید محلاتی در خصوص وحدت نیروهای انقلاب در آستانه انتخابات اظهار داشت: چند روز دیگر تا برگزاری انتخابات باقی نمانده است، و توصیه می کنم در این چند روز باقی مانده مومنین دور هم جمع شوند و زیر یک علم سینه بزنند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز همچنین خاطر نشان کرد: اگر روحانیت را کنار بگذارید انقلاب از بین می رود و امام مکررا توصیه می کردند که به جامعه روحانیت و جامعه مدرسین احترام بگذارید در حالیکه ایشان از تمام اختلاف سلایق خبر داشتند.

مهدوی کنی با بیان اینکه اختلاف سلیقه در مقام تصمیم گیری در مجلس خوب است، گفت: افراد انقلابی اگر بخواهند در آستانه انتخابات به تخریب هم بپردازند، مردمی که در انقلاب حضور دارند و برای این انقلاب شهید داده اند دچار تزلزل می شوند.
منبع خبر:  www.jebhemottahed.ir

  

کمتر کسی است که با نام لشکر 19 فجر آشنا باشد و حاج نبی سالهای پیش را به خاطر نیاورد . گویی این دو با هم آمیخته اند . همان لشکری که فریاد دلاوریهای مجاهدانش تا همیشه در گوش تاریخ طنین انداز است و همان سرداری که آیت مردان سفر کرده دیار یاری است . در راستای نظر خواهی کنگره از مسئولان به حضور سردار محمد نبی رودکی اولین فرمانده لشکر 19 فجر رسیدیم . خلاصه این نظرات ایشان را در مورد آثار و دستاوردهای کنگره شهدا می خوانید :

تجدید میثاق با شهدا و اشاعه فرهنگ جبه و شهادت :

از دستاوردهای این کنگره نورانی پس از گذشت یک دهه از تاریخ دفاع مقدس میثاق با شهدا و ارزشهای آنهاست و با تبلیغاتی که کنگره در سطح اجتماع دارد انشا الله فرهنگ جبهه و شهادت طلبی در جامعه اشاعه خواهد یافت و مردم با فاتحان 8 سال دفاع مقدس بیشتر آشنا خواهد شد

احیا خاطره مردمی و پشت جبهه :

در طول جنگ ا مت اسلامی در پشت جبهه از رزمندگان عزیز حمایت همه جانبهای می کردند یاد این مجاهدت ها در جبهه و پشت جبهه می تواند انگیزه ایی باشد برای حفظ این روحیه ها و از خود گذشتگی هادر توده امت اسلامی

احیاء تفکر بسیجی :

زنده کردن تفکران بسیجی به همان معنای بسیج جوانان و امکانات برای دفاع از اسلام  و قرآن یا به عبارتی استقامت و عاشورائی جنگیدن همانند اباعبدلله الحسین و یارانش از آثار دیگر کنگره است . همانگونه که حضرت حضرت امام (ره) نیز فرمودند در صورت احاطه تفکر بسیج از گزند دشمنان مصون خواهد بود .

الگو سازی برای قشر جوانان:

ارائه الگو های مناسب برای جوانان و نوجوانان از مجاهدان و رزمندگانی که با جهاد همه جانبه در راه خدا مسیر کمال و سیر و سلوک را طی کردند و جان خویش را در این راه به آستان الهی تقدیم کردند بی شک از آثار مهم و پر بار کنگره است که باید توجه زیادی به آن داشت تا انشا الله نسل جوانانمان رویکرد بیشتری به فرهنگ شهادت داشته باشد .

نتایج 8 سال دفاع مقدس :

 

از دیگر کارهای این کنگره بر شمردن نتایج 8سال دفاع مقدس است که بخشی را امام امت (ره) فرمودند که ما در جنگ ابهت دو ابر قدرت را شکستیم . ما مظلومیت خویش را در جنگ ثابت خواهیم کرد جنگ ما فتح فلسطین و افغانستان را به دنبال خواهد داشت . . .

تدوین وچاپ آثار و ویژگیهای شهدا :

پر واضح است که در راستای حفظ آثار و اسناد و روحیات و ویژگیهای خاص شهیدان عزیز برای بهره برداری آیندگان ، کنگره باید موارد فوق را به دقت بررسی ، ثبت و ضبط کرده و با دقت و ظرافت نسبت به تهیه کتب مناسب و ماندگار اقدام کنند .

  
مصاحبه اختصاصی تهران امروز با محمدنبی رودکی مورخ 30 بهمن ماه 1390 در مراسم یادبود جانباز شهید حاج احمد سوداگر

همه آمده بودند. برای بزرگمردی که شجاعت فرمانده قلبش بود و شهادت، سودای همیشگی دل و جانش. سوداگری که تنها لقبش نابغه اطلاعاتی جنگ نبود بلکه یاران و همرزمانش نابغه اخلاص و اخلاقش نامیدند. آری دیروز همه آمده بودند، از همسنگران دیروزتا یاران امروز. پای صحبت های همرزمانش که می نشستی، همه شور بود و غم و هجران و بیشتر گریه... خستگی را خسته کرده بود! این وصف فرزند است از پدر شهیدش...پدری که به گفته پسر، عاشق شهادت بود و سودای دلبری در سر داشت...

محمدنبی رودکی: روح سردار سوداگر طاقت حضور در جسم ناقص را نداشت. 

رودکی، همرزم شهیدش اما بسیار بی تابی می کند به نحوی که چندین بار مجبور به قطع مصاحبه می شوم. او از سردار جانبازی می گوید که جانش را در کف اخلاص گذاشته بود. توصیفات رودکی بیان بی قراری های تمام همرزمانش است. کسی که سی سال در کنار سوداگر شهید بود، در گفتگوی بی آلایشش با ما گفت: سرداری که از ناحیه پا جانباز شده بود و در قلبش باطری بود اما در 23 سال بعد از جنگ، مانند عرصه جنگ وارد عرصه های جهاد علمی و دفاعی شد. هم تحصیلات عالیه خودش را طی کرد و هم امروز یادگاری را به جا گذاشت که منحصر به احمد سوداگر است. یادگار او این است که واحدهای درسی دفاع مقدس را در شورای انقلاب فرهنگی برای دانشگاه های سراسر کشور تدوین و تألیف کرد و جمع آوری عملیات ها و سابقه عملکردهای جنگ و تهیه تجربیات جنگ برای تهیه متون درسی جنگ به سبک جدید یکی از دستاوردهای دیگر ایشان است.

یعنی  هر آنچه اختراع و نبوغ فرماندهان جنگ بود را جمع آوری کرد. طراحی عملیات ها در جهاد سازندگی برای ساخت پل ها و پل عبور روی اروند رود، پل روی هورالعظیم، برای عملیات جزیره مجنون و دهها دستاورد نظامی و طراحی فرماندهی نظامی را بعد از جنگ هم جمع آموری نمود و تا لحظه شهادت در حال تدوین بود. برای من به عنوان فرمانده 8 سال دفاع مقدس و فرمانده لشکری که کنار احمد سوداگر با این همه خاطرات و ... وقت کم است که بتوانم بیشتر صحبت کنم.

روح سردار جانباز احمد سوداگر از جسم جانباز و قلب معیوب او خسته شده بود. این روح، روح بلند و ملکوتی بود که دیگر طاقت حضور در این جسم ناقص را نداشت. او همیشه بشاش و در برخوردهای فردی انسانی با تبسم، خنده رو و دوست داشتنی بود. من تقریبا از سی سال قبل در جبهه های جنگ با ایشان بودم و در دوران دفاع مقدس ما در کنار هم و بعد از دوران دفاع مقدس هم در سال 71 و 72 فرمانده سپاه لشکر ولیعصر(عج) خوزستان شدم. ایشان اهل دزفول بود و در آن دو سال جانشین من در لشکر ولیعصر(عج) بود. مهمترین ویژگی اخلاقی وی احترام به همنوع و مردم دوستی بود. چقدر مردم را دوست می داشت و دل می سوزاند.


  
شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در کلام جانشینش، محمدنبی رودکی


در ابتدا برای ما از اولین بر خورد وآشنایی خودتان با شهید صیاد بگویید؟

بسم الله الرحمن رحیم،نحوه و زمان آشنایی بنده با شهید صیاد باز می گردد به سال 1359در شهر سنندج ، آن موقع من به عنوان مسوول بخشی از نیروهای اعزامی به این منطقه برای شکست محاصره سنندج که توسط گروههای سیاسی مسلح (دموکراتها،کومله هاو...) اشغال شده بود،با یک هواپیمای سی 130 همراه با 88 نفر نیروی تحت فرماندهی بنده از شیراز به سنندج آمدیم.بعد از این که شب را در فرودگاه سنندج ماندیم،روز بعد وارد پادگان28 شدیم وهمان جا بود که افتخار آشنایی با شهید صیاد را که آن زمان یک سرگرد ارتشی بود،پیدا کردم.

شهید صیاد بعنوان فرمانده محور جاده مریوان و گروهان تحت فرماندهی بنده از محور استانداری سنندج عملیات خود را شروع کردیم. در همین ماموریت بنده مجروح و به بیمارستان 520 کرمانشاه انتقال پیدا کردم ، ولی عملیات شکست حصر سنندج، مهاباد و مناطق اشغالی کردنشین به دست مردم کرد و نیروهای انقلابی مجدداً آزاد و پاکسازی شد.
در شهریور 59 که همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود، بنده مجدداً در کنار شهید صیاد حضور داشتم تا زمانی که جنگ به پایان رسید. بعد از جنگ نیز بنده از سال 72 در ستاد کل نیروی های مسلح به مدت پنج سال و دو ماه بعنوان جانشین شهید صیاد در معاونت بازرسی افتخار همکاری تا زمان شهادت ایشان را با این بزرگوار داشتم. این ایام که مدت کمی نبوده است، برای بنده همراه با خاطرات به یاد ماندنی از روزهای همکاری و آشنایی با شهید صیاد بوده است.

سردار،با توجه به آشنایی طولانی شما با شهید صیاد و رابطه نزدیکی که به سبب همکاری با این بزگوار داشتید، برای ما بفرمایید چه ویژگی و خصوصیت اخلاقی در وجود این شهید، برجسته می نمود؟

 وجوه مشترک ویژگی های فرماندهان بسیار زیاد است که از جمله ولایی بودن، شجاعت واخلاص آنها می باشد که شهید صیاد نیز در خود داشت، اما آن چه او را از دیگر همرزمان تمایز می داد، ویژگی های اخلاقی ایشان بود. همچنین جهاد در راه خدا وذوب شدن در ولایت واطاعت از  بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، از دیگر خصوصیات بارز شهید صیاد بود.

یکی دیگر از خصوصیات برجسته ای که مرحوم آیت الله العظمی بهاءالدینی به آن اشاره می کنند، این بود که شهید صیاد یک روحانی بود و عشق وعلاقه­ وافر ایشان به آقا امام زمان (عج) در وجود ایشان نهفته و جاری بود. در دوران قبل از انقلاب، آنچه مدنظر شهید صیاد بود وهمواره در کلام و خاطرات همرزمان ایشان در ارتش جاری است، مبارزه مخفی با رژیم بود وبه عنوان ذخیره انقلاب در نظام محسوب می شد. اما آنچه را که نمی توان نسبت به آن بی توجه بود، برپایی نماز اول وقت شهید صیاد بود . به هنگام ماموریت وبازرسی، هیچ گاه نماز اول وقت و نماز شب را فراموش نمی کرد وعقب نمی انداخت واغلب روزهای سال را روزه می گرفت .

گویا شهید صیاد با توجه به این که خود یک نظامی بوده اند، اما ارتباط عمیقی با بچه های بسیجی  برقرار می کردند، این رابطه را چگونه میان ارتش وبسیج برقرار می ساختند؟


ایشان معتقد بود که ارتش، سپاه وبسیج همه یک لشکر الهی هستند که باید دنبال اجرای فرمان باشند و مجاهدت در راه خدا در قالب یک وحدت فرماندهی انجام بدهند وفرقی بین این نیروها قائل نبود. در واقع صفای درونی شهید صیاد، همواره اینگونه جلوه می کرد که هر آنچه را در خود داشت به همرزمان سپاهی خویش انتقال بدهد. بنابراین ایشان در جهت وحدت وهمدلی نیروی های مسلح اعم از سپاهی ، بسیجی وارتشی هواره پیشقدم بود.

اصولاً شهید صیاد چه توصیه های را به نیروهای نظامی داشتند؟


بله ایشان همواره دنبال این اهداف بود که نیروهای داوطلب ، مخلص و جان بر کف را از سایر نیروها جدا و تفکیک کند. به همین منظور تشکیل گردان های قدس را در دستور کار خود قرار داد و بعد آنها را در ارتش به لشکر تبدیل کرد و آنها را نیروهای شهادت طلب گذارد. شهید صیاد همواره توصیه شان این بود که باید اطاعت از امام بکنیم و امروز ولایت امام، ولایت اقا امام زمان (عج) است و هر کس زیر این پرچم قرار داشته باشد و در جنگ کشته شود، شهید محسوب می شود و دائما متذکر می شدند ما باید این پرچم رابر افراشته نگه داریم.

سردار، برای ما از جلوه های عرفانی و روحانی شهید صیاد خاطره ای بازگو می کنید؟


البته خاطرات از مردانی چون شهید صیاد بسیار است، اما خوب یادم می آید در یکی از بازدیدهای ما از جزایر ابوموسی، تنب کوچک وبزرگ وسیری، ایشان قبل ازحرکت هیات بازرسی به سمت بندرعباس ، با مسئولان منطقه تماس می گرفت وافق شرعی را دریافت می کرد و برنامه پرواز را به گونه ای تنظیم می کرد که اول وقت برای انجام فرایض دینی برسیم وبعد از برپایی نماز، با نشاط سر جلسه حاضر می­شدیم.

نحوه برخورد و رفتارشهید با نیروهای تحت امرش چگونه بود؟


ایشان نسبت به درجات پایین تر در ارتش و نیروهای تحت فرماندهی کل عنایت خاصی داشت. اهتمام و توجه به رفع مشکلات نیروهای تحت امرش، به خصوص افرادی که با مشکلات اقتصاصی و رفاهی مواجه بودند نیز از ویژگی های اخلاقی شهید صیاد بود، به طوری که وقتی بنده به ستاد کل آمدم، ایشان به من گفتند در صندوق دفترتان پاکتی موجود است که می بایست آن را مطالعه می کردم.

 وقتی محتویات پاکت را مطالعه کردم متوجه شدم اطلاعاتی راجع به ارزیابی کارکنان و پرسنل معاونت است که طی آن مشکلات، توا نمندی و زندگی تک تک افراد برای دادن امتیاز به نیروها، در آن اشاره شده بود. این مسئله نشان می دهد که شهید صیاد توجه و اهتمام خاصی نسبت به نیروهای مسلح داشتند و مردم دار بودند و متاسفانه دشمن نیز از همین خصوصیت اخلاقی شهید سوء­استفاده کرد و ایشان را به شهادت رساند.

در پایان اگر احساس می کنید ناگفته ایی از شهید صیاد برای بازگو شدن باقی مانده است، بفرمایید.

بله لازم است بنده به نکته ایی از خصوصیات اخلاقی شهید در محیط کارشان اشاره کنم. ایشان اهل غیبت نبود و به جرأت می توانم بگویم که این صفت رذیله را در خودش کشته بود. با توجه به جایگاه معاون بازرسی ستاد کل، حرفهایی که در جلسات مختلف مطرح می شود همواره ایشان بحث را عوض می کرد و حاضر به شنیدن این قبیل صحبتها نبود.

با تشکر از شما که در این گفتگو حاضر شدید.


  

بسم الله الرحمن الرحیم


محمد نبی رودکی متولد شیراز، سال 1337 می باشد. ایشان در خانواده ای مذهبی رشد کرد. قبل از انقلاب در سال های 1350 در مسجد جامع شیراز در محضر آیت الله شهید دستغیب شهید محراب در همان سنین کم حضور پیدا می کرد و به کسب علوم و معارف اسلامی می پرداخت.

تا سال 1357 که انقلاب پیروز شد غالبا در جلسات درس اخلاق ایشان و پای منبر ایشان و همچنین در دعای کمیل، دعای ندبه، دعای ابوحمزه ثمالی و همچنین شبهای احیا پای منبر این بزرگوار حضور داشت. سال  پس از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه و کسب مدرک دیپلم دوران سربازی را می گذارند که حضرت امام خمینی (ره) فرمان داد سربازان از خدمت فرار کنند. اواخر سال 56  ایشان در پادگان به پخش اعلامیه مبادرت کرد و سال 56 از پادگان سربازی فرار کرد و در کنار نیروهای انقلابی برای سازماندهی تظاهرات مردمی در مسجد جامع شیرازبه فعالیت مشغول شد .پس از پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله به دستور امام برای گذران ادامه دوران سربازی خود را معرفی کرد و با کسر زمان گذرانده شده معاف از خدمت شد.

ایشان نهایتا بعد از تشکیل دولت موقت انقلاب، در تیرماه 1358 رسما وارد سپاه پاسداران شد. بلافاصله دو ماه بعد با توجه به آشوب کردستان و اینکه شهید چمران وزیر جنگ در محاصره در پاوه قرار گرفته بود به فرمان امام خمینی (ره)  برای مقابله با ضد انقلاب به کمک مردم کُرد شتافت و به عنوان نیروی رسمی سپاه وارد منطقه مهاباد و کِرِند کرمانشاه شد و بعد از مدتی به سنندج آمد تا در محاصره سنندج در آنجا با ضد انقلاب مبارزه کند.وی یک سال از شهریور 58 تا شهریور 59 در کردستان، با ضد انقلاب مبارزه نمود و از ناحیه هر دو پا مجروح شد.

با شروع جنگ تحمیلی در شهریور 1359 به جنوب رفت و وارد عرصه جنگ شد. برادر بزرگتر او،  شهید صمد رودکی همان روزهای اول جنگ در مقاومت خرمشهر در آبان ماه 1359 به شهادت رسید. در آن زمان ایشان در جبهه ایلام مشغول نبرد بود که خبر شهادت برادرش را به او دادند.

 

وی ابتدای جنگ به عنوان فرمانده تیپ امام سجاد(ع) استان فارس، به جهاد پرداخت و در اواخر 61  به عنوان فرمانده لشکر 19 فجر منصوب شد.

ایشان که جانباز 50 درصد و یادگار دوران دفاع مقدس می باشد، پس از پایان دوران دفاع مقدس موفق به کسب سه مدال فتح مربوط به شجاعت و مدیریت از دست مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای گردید. ایشان 8 سال فرمانده تیپ امام سجاد(ع) و لشکر 19 فجر استان فارس بود و  درکنار فرماندهان شهیدی چون حاج ابراهیم همت فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله(ص)، شهید حاج مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا، شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع)،  شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) و بسیاری از فرماندهان و رزمندگان شهید در جبهه حق علیه باطل به جهاد پرداخت.

وی پس از پایان جنگ 4 سال فرمانده سپاه استان فارس بود. از اواسط سال 67  تا اواسط سال 71  و بعد از آن یک سال و نیم تا پایان سال 72 فرمانده لشکر 7 ولیعصر خوزستان بود. از اوایل 73 تا اواسط 82 جانشین بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و جانشین سپهبد شهید علی صیاد شیرازی بود و بعد از شهادت ایشان هم  در همین رده مسئولیتی خدمت نمود. وی در همین سال ها همزمان به تحصیل حقوق قضایی در دانشگاه تهران مشغول شده و در این رشته فارغ التحصیل گردید.

ایشان بنا به ضرورتی که در جامعه آن دوران میدید و با توجه به مسائل سیاسی کشور برای حمایت از ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه ای و خدمت به ملت در سنگر مجلس، با کسب اجازه از فرماندهی کل نیروهای مسلح بازنشست شد و برای نمایندگی مجلس اعلام امادگی نمود تا در سنگر مجلس به خدمت خود در سایه نظام اسلامی ادامه بدهد.

ایشان با کسب 114 هزار رای مردم شیراز، بالاترین رای را در تاریخ انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز، به خود اختصاص داد. مسئولیت ایشان در مجلس، نایب رییسی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بوده است.

محمدنبی رودکی پس از پایان دور هفتم مجلس، به عنوان مشاور عالی شهردار تهران به میهن اسلامی خدمت کرد. با توجه به درخواست ها و فشارهای مکرر برای حضور در انتخابات مجلس، وی در سال جاری برای مجلس نهم در تهران ثبت نام کرد و در لیست جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفت.



  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ