سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محمد نبی رودکی - نامزد نهمین دوره مجلس شورای اسلامی
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 10
کل بازدید : 30606
کل یادداشتها ها : 25
خبر مایه


< 1 2 3 >

نبی رودکی از سرداران هشت سال دفاع مقدس نیز با اشاره به اینکه عرصه انتخابات محل تنازع نیروهای انقلابی نیست گفت: برخی مواقع شاهد بعضی بی اخلاقی های سیاسی در آستانه انتخابات هستیم که قطعا" به سود نظام نیست و نیروهای انقلابی نباید وارد بازیهای حاشیه ای شود .
محمدنبی رودکی که جزء کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان نیز هست با تاکید بر اینکه اختلاف سلایق و روشها در امور اجرایی امری طبیعی است گفت: برای خدمت به مردم نیازی به جبهه و لیست و حزب نیست .مردم خطوط جریانها را به خوبی می شناسد و همیشه اصلح ترین ها را انتخاب می کنند فقط سیاسیون اگر فضا را آلوده نکنند مسیر روشن خویش را به درستی طی خواهند کرد .

سخنان سردار رودکی

منبع:جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار

 


  


در ابتدا برای ما از اولین بر خورد وآشنایی خودتان با شهید صیاد بگویید؟

بسم الله الرحمن رحیم،نحوه و زمان آشنایی بنده با شهید صیاد باز می گردد به  سال 1359در شهر سنندج ، آن موقع من به عنوان مسوول بخشی از نیروهای اعزامی به این منطقه برای شکست محاصره سنندج که توسط گروههای سیاسی مسلح (دموکراتها،کومله هاو...) اشغال شده بود،با یک هواپیمای سی 130 همراه با 88 نفر نیروی تحت فرماندهی بنده از شیراز به سنندج آمدیم.بعد از این که شب را در فرودگاه سنندج ماندیم،روز بعد وارد پادگان28 شدیم وهمان جا بود که افتخار آشنایی با شهید صیاد را که آن زمان یک سرگرد ارتشی بود،پیدا کردم.

شهید صیاد بعنوان فرمانده محور جاده مریوان و گروهان تحت فرماندهی بنده از محور استانداری سنندج عملیات خود را شروع کردیم. در همین ماموریت بنده مجروح و به بیمارستان 520 کرمانشاه انتقال پیدا کردم ، ولی عملیات شکست حصر سنندج، مهاباد و مناطق اشغالی کردنشین به دست مردم کرد و نیروهای انقلابی مجدداً آزاد و پاکسازی شد.
در شهریور 59 که همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود، بنده مجدداً در کنار شهید صیاد حضور داشتم تا زمانی که جنگ به پایان رسید. بعد از جنگ نیز بنده از سال 72 در ستاد کل نیروی های مسلح به مدت پنج سال و دو ماه بعنوان جانشین شهید صیاد در معاونت بازرسی افتخار همکاری تا زمان شهادت ایشان را با این بزرگوار داشتم. این ایام که مدت کمی نبوده است، برای بنده همراه با خاطرات به یاد ماندنی از روزهای همکاری و آشنایی با شهید صیاد بوده است.

آقای رودکی،با توجه به آشنایی طولانی شما با شهید صیاد و رابطه نزدیکی که به سبب همکاری با این بزگوار داشتید، برای ما بفرمایید چه ویژگی و خصوصیت اخلاقی در وجود این شهید، برجسته می نمود؟

 وجوه مشترک ویژگی های فرماندهان بسیار زیاد است که از جمله ولایی بودن، شجاعت واخلاص آنها می باشد که شهید صیاد نیز در خود داشت، اما آن چه او را از دیگر همرزمان تمایز می داد، ویژگی های اخلاقی ایشان بود. همچنین جهاد در راه خدا وذوب شدن در ولایت واطاعت از  بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، از دیگر خصوصیات بارز شهید صیاد بود.

یکی دیگر از خصوصیات برجسته ای که مرحوم آیت الله العظمی بهاءالدینی به آن اشاره می کنند، این بود که شهید صیاد یک روحانی بود و عشق وعلاقه­ وافر ایشان به آقا امام زمان (عج) در وجود ایشان نهفته و جاری بود. در دوران قبل از انقلاب، آنچه مدنظر شهید صیاد بود وهمواره در کلام و خاطرات همرزمان ایشان در ارتش جاری است، مبارزه مخفی با رژیم بود وبه عنوان ذخیره انقلاب در نظام محسوب می شد. اما آنچه را که نمی توان نسبت به آن بی توجه بود، برپایی نماز اول وقت شهید صیاد بود . به هنگام ماموریت وبازرسی، هیچ گاه نماز اول وقت و نماز شب را فراموش نمی کرد وعقب نمی انداخت واغلب روزهای سال را روزه می گرفت .

گویا شهید صیاد با توجه به این که خود یک نظامی بوده اند، اما ارتباط عمیقی با بچه های بسیجی  برقرار می کردند، این رابطه را چگونه میان ارتش وبسیج برقرار می ساختند؟

ایشان معتقد بود که ارتش، سپاه وبسیج همه یک لشکر الهی هستند که باید دنبال اجرای فرمان باشند و مجاهدت در راه خدا در قالب یک وحدت فرماندهی انجام بدهند وفرقی بین این نیروها قائل نبود. در واقع صفای درونی شهید صیاد، همواره اینگونه جلوه می کرد که هر آنچه را در خود داشت به همرزمان سپاهی خویش انتقال بدهد. بنابراین ایشان در جهت وحدت وهمدلی نیروی های مسلح اعم از سپاهی ، بسیجی وارتشی هواره پیشقدم بود.

اصولاً شهید صیاد چه توصیه های را به نیروهای نظامی داشتند؟

بله ایشان همواره دنبال این اهداف بود که نیروهای داوطلب ، مخلص و جان بر کف را از سایر نیروها جدا و تفکیک کند. به همین منظور تشکیل گردان های قدس را در دستور کار خود قرار داد و بعد آنها را در ارتش به لشکر تبدیل کرد و آنها را نیروهای شهادت طلب گذارد. شهید صیاد همواره توصیه شان این بود که باید اطاعت از امام بکنیم و امروز ولایت امام، ولایت اقا امام زمان (عج) است و هر کس زیر این پرچم قرار داشته باشد و در جنگ کشته شود، شهید محسوب می شود و دائما متذکر می شدند ما باید این پرچم رابر افراشته نگه داریم.

آقای رودکی، برای ما از جلوه های عرفانی و روحانی شهید صیاد خاطره ای بازگو می کنید؟

البته خاطرات از مردانی چون شهید صیاد بسیار است، اما خوب یادم می آید در یکی از بازدیدهای ما از جزایر ابوموسی، تنب کوچک وبزرگ وسیری، ایشان قبل ازحرکت هیات بازرسی به سمت بندرعباس ، با مسئولان منطقه تماس می گرفت وافق شرعی را دریافت می کرد و برنامه پرواز را به گونه ای تنظیم می کرد که اول وقت برای انجام فرایض دینی برسیم وبعد از برپایی نماز، با نشاط سر جلسه حاضر می­شدیم.

نحوه برخورد و رفتارشهید با نیروهای تحت امرش چگونه بود؟

ایشان نسبت به درجات پایین تر در ارتش و نیروهای تحت فرماندهی کل عنایت خاصی داشت. اهتمام و توجه به رفع مشکلات نیروهای تحت امرش، به خصوص افرادی که با مشکلات اقتصاصی و رفاهی مواجه بودند نیز از ویژگی های اخلاقی شهید صیاد بود، به طوری که وقتی بنده به ستاد کل آمدم، ایشان به من گفتند در صندوق دفترتان پاکتی موجود است که می بایست آن را مطالعه می کردم.

 وقتی محتویات پاکت را مطالعه کردم متوجه شدم اطلاعاتی راجع به ارزیابی کارکنان و پرسنل معاونت است که طی آن مشکلات، توا نمندی و زندگی تک تک افراد برای دادن امتیاز به نیروها، در آن اشاره شده بود. این مسئله نشان می دهد که شهید صیاد توجه و اهتمام خاصی نسبت به نیروهای مسلح داشتند و مردم دار بودند و متاسفانه دشمن نیز از همین خصوصیت اخلاقی شهید سوء­استفاده کرد و ایشان را به شهادت رساند.

در پایان اگر احساس می کنید ناگفته ایی از شهید صیاد برای بازگو شدن باقی مانده است، بفرمایید.

بله لازم است بنده به نکته ایی از خصوصیات اخلاقی شهید در محیط کارشان اشاره کنم. ایشان اهل غیبت نبود و به جرأت می توانم بگویم که این صفت رذیله را در خودش کشته بود. با توجه به جایگاه معاون بازرسی ستاد کل، حرفهایی که در جلسات مختلف مطرح می شود همواره ایشان بحث را عوض می کرد و حاضر به شنیدن این قبیل صحبتها نبود.

 


  

سوابق آقای محمد نبی رودکی، نامزد نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از شهر تهران و عضو جبهه متحد اصولگرایان تهران


 

1337 _  تولد در خانواده ای اصیل و مذهبی

1356 _  پایان دوره دبیرستان، فرار از خدمت سربازی به فرمان امام خمینی(ره) و سازماندهی تظاهرات مردمی

1357 _  همگامی با دریای خروشان مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور در کردستان برای دفاع از کیان میهن اسلامی

1359 _  حضور یافتن در جبهه های هشت سال جنگ تحمیلی

1360 _  فرماندهی تیپ امام سجاد (ع) در 23 سالگی

1361 _  فرماندهی لشکر 19 فجر در 24 سالگی و همسنگری شهیدان همت، باکری، خرازی، صیادشیرازی

1365 _  مفتخر به نصب پرچم فتح در منطقه شلمچه، جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی

1367 _  فرماندهی سپاه استان فارس پس از جنگ تحمیلی

1371_ فرماندهی سپاه استان خوزستان

1372 _ جانشین امیر سپهد صیاد شیرازی در بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح، کسب سه مدال فتح با عنوان های شجاعت، فرماندهی و مدیریت، از دست مبارک مقام معظم رهبری، فارغ التحصیل حقوق قضائی از دانشگاه تهران

 

1383 _  نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و کارشناس مسائل سیاسی

1387 _  مشاور شهردار تهران در پدافند غیرعامل شهری

         

 

  

 محمد نبی رودکی فرزند کریم به سال 1337 در شهر شیراز و در خانواده ی مذهبی چشم به جهان گشود و از سیزده سالگی با حضور در مسجد جامع شیراز در محضر شهید محراب و مهذب النفوس، حضرت آیت الله دستغیب به کسب علوم و معارف اسلامی مشغول بود. این امر تا زمان شهادت آیت الله دستغیب ادامه پیدا کرد. 

پس از اخذ مدرک دیپلم راهی خدمت مقدس سربازی شد و در آن دوران به پخش اعلامیه های امام خمینی (ره) در پادگان همت گماشت. با صدور فرمان رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگان ها، مبادرت به فرار از سربازی نمود و با پیوستن به نیروهای انقلابی و حضور فعال در سازماندهی تظاهرات مردمی در مسجد جامع شیراز پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب به دنبال تشکیل دولت موقت وارد سپاه پاسداران شد و دو ماه بعد با فرمان امام خمینی (ره) جهت مقابله با ضد انقلاب به غرب کشور اعزام شد و در مناطق مهاباد، کرند، سنندج و دیگر نقاط کردستان به مبارزه پرداخت و در حالی که شهید چمران در پاوه محاصره شده بود، شهر آزاد گردید که منجر به مجروح شدن وی از ناحیه دو پا گردید.

با شروع جنگ تحمیلی در شهریور 1359 عازم مناطق جنگی شد که در جریان مقاومت غرور آفرین خرمشهر برادرش صمد رودکی به فیض عظمای شهادت نائل گردید. خبر شهادت برادر زمانی به وی رسید که در جبهه ایلام مشغول نبرد بود.

وی از ابتدای جنگ به عنوان فرمانده تیپ امام سجاد (ع) استان فارس و از سال 1361 به عنوان فرمانده لشگر 19 فجر منصوب گردید و در کنار فرمانده هان شهیدی همچون حاج  ابراهیم همت (فرمانده لشگر 27 محمد رسول الله) و حاج مهدی باکری (فرمانده لشگر 31 عاشورا) و حاج حسین خرازی (فرمانده لشگر 14 امام حسین (ع))، مهدی زین الدین (فرمانده لشگر 17 علی ابن ابی طالب (ع)) و بسیاری از فرماندهان و رزمندگان شهید در 8 سال دفاع مقدس انجام وظیفه نمود.

و در دوران دفاع مقدس 50% جانبازی به عنوان یادگاری های دفاع مقدس از آن دوران را در بدن خود ثبت نمود. پس از به پایان رسیدن دفاع مقدس 4 سال فرمانده سپاه پاسداران فارس بود که مفتخر به کسب مدال های فتح با عناوین شجاعت و مدیریت از دست مقام معظم رهبری گردید.

 

از سوابق مدیریتی و اجرایی ایشان:

-          8 سال فرمانده تیپ امام سجاد (ع) و لشگر 19 فجر استان فارس

-          حدود 2 سال فرمانده لشگر 7 ولیعصر(عج) استان خوزستان  

-     حدود 10 سال بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و جانشین امیر سپهبد صیاد شیرازی و بعد از شهادت ایشان نیز در همین مسئولیت خدمت نمود.

همچنین در این سال ها به تحصیل حقوق قضایی در دانشگاه تهران مشغول شده و در این رشته فارغ التحصیل گردید.

وی برای حمایت از ولایت فقیه بنا به ضرورتی که در جامعه می دید و با توجه به مسائل سیاسی و ضرورت جامعه با کسب اجازه فرمانده کل قوا باز نشسته گردید و با اعلام آمادگی برای حضور در مجلس با اقبال مردم شریف شیراز مواجه گشت که نتیجه آن کسب 114 هزار رأی از مردم شریف شیراز که بالاترین رأی در تاریخ مجلس شورای اسلامی شیراز بود و با سمت نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مشغول به خدمت گردید.

محمد نبی رودکی پس از پایان دوره هفتم مجلس به عنوان مشاور عالی شهردار تهران منصوب شد و به ارائه خدمت مردم شریف تهران پرداخت. وی بنا به درخواست های مکرر اقشار مختلف مردم و نخبگان جامعه جهت حضور در انتخابات مجلس نهم که به عنوان کاندیدای تهران بزرگ ثبت نام نمود و در لیست جبهه متحد اصولگرایان در کنار شخصیت هایی همچون آقایان دکتر حداد عادل، حجت السلام ابوترابی فرد و حاج محمد کوثری قرار گرفت و آمادگی خود را جهت خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران اعلام نمود.

 


  
آیت الله علم الهدی:
اصولگرایان باید با یک لیست در انتخابات شرکت کنند/ اصولگرایان با انسجام جامعه را به وحدت سوق بدهند
یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 14:17

عضو خبرگان رهبری با تاکید براینکه اصولگرایان باید با یک لیست در انتخابات شرکت کنند، گفت: ارائه لیست های متعدد، لطمه ای جبران ناپذیر بر وحدت حداکثری اصولگرایان است.

اصولگرایان باید با یک لیست در انتخابات شرکت کنند/ اصولگرایان با انسجام جامعه را به وحدت سوق بدهند

 
آیت الله علم الهدی در گفتگویی، با اشاره به تحریم های نفتی علیه ایران، گفت: آمریکا و هم پیمانان این کشور سعی در تخریب اوضاع اقتصادی ایران دارند تا روحیه مردم را با تحریم های پی در پی تضعیف کنند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ملت ایران 33 سال است که همواره آماج تحریم های اقتصادی از این دست بوده اند و پس از هر تحریم، از عزم و اراده آنها کاسته نشده است.

وی تحریم ها را کوبیدن بر طبل جنگ علیه ایران دانست و تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل بارها ایران را تهدید به حمله نظامی کرده اند و این تحریم های نفتی هم به نوعی اعلان جنگ علیه ایران است.

امام جمعه مشهد، با اشاره به انتخابات مجلس نهم گفت: مجلس شورای اسلامی جایگاه ویژه ای در نظام جمهوری اسلامی دارد و آمریکا تلاش می کند با ایجاد چالش های مختلف در آستانه انتخابات مجلس نهم، مردم را از شرکت و حضور پرشور در انتخابات دلسرد کند.

وی از تحریم های نفتی به عنوان یکی از حربه های ایجاد یاس در میان مردم کشور یاد کرد و افزود: ملت ایران همواره پشتیبان نظام و ولایت فقیه بوده اند و این تحریم ها هرگز آنها را از دنبال کردن اهداف متعالی نظام و شرکت در انتخابات مجلس نهم مایوس نخواهد کرد.

آیت الله علم الهدی، ادامه داد: آمریکا با ایجاد چالش های انتخاباتی در آستانه مجلس نهم، سعی در تغییر مسیر انتخابات و نتیجه این مشارکت عظیم سیاسی آن هم به نفع خود دارد و تلاش می کند با متشنج کردن فضا، مهره های مورد نظر خود را وارد مجلس نهم کند.

این عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: بیداری و بصیرت ملت ایران و حضور پرشور آنها در انتخابات، پاسخی محکم به توطئه ها و یاوه گویی های آمریکا و استکبار جهانی خواهد بود.

امام جمعه مشهد، در توصیه به اصولگرایان هم مواردی را متذکر شد: اصولگرایان باید با یک لیست در انتخابات شرکت کنند و ارائه لیست های متعدد از سوی آنها، لطمه ای جبران ناپذیر بر وحدت حداکثری اصولگرایان است.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: عدم وحدت گرایی و پراکندگی فکری در میان اصولگرایان، خطراتی را متوجه انتخابات مجلس نهم می کند که این مسئله با منشور مدون اصولگرایی جامعتین منافات دارد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: آنچه ملت ایران را در شرایط حساس و بحرانی یاری کرده است، وحدت، وحدت و وحدت بوده و اصولگرایان هم باید با انسجام و همدلی، جامعه را به سمت و سوی وحدت سوق دهند.
منبع:www.jebhemottahed.ir

  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ